Click here to close now.

Welcome!

Websphere Authors: Elizabeth White, Carmen Gonzalez, Lori MacVittie, Esmeralda Swartz, Mike Kavis

News Feed Item

Lenovo innove l'« Interpersonal Computing » (informatique relationnelle) avec le premier ordinateur sur tablette de la société

Lenovo (HKSE : 0992)(PINK SHEETS: LNVGY) a annoncé aujourd'hui le lancement de l'ordinateur IdeaCentre Horizon, le premier « ordinateur relationnel » de la société, un appareil multi-utilisateur, tactile multipoint et multimode pour la maison, qui permet aux utilisateurs de transformer leur expérience d'informatique personnelle en une expérience d'informatique partagée.

The Lenovo IdeaCentre Horizon Table PC is a 27 inch multi-user, multi-touch, multi-mode device for t ...

The Lenovo IdeaCentre Horizon Table PC is a 27 inch multi-user, multi-touch, multi-mode device for the home. Horizon allows two or more people to use the screen at the same time, supports interactive physical gaming accessories and is designed for touch screen game-play among several players. (Photo: Business Wire)

En tant qu'ordinateur sur tablette, l'Horizon peut être posé à plat sur n'importe quelle surface, il permet à plusieurs personnes d'utiliser l'écran simultanément, il prend en charge les accessoires de jeux physiques interactifs et il est conçu pour des jeux sur écran tactile entre plusieurs joueurs. L'Horizon tire profit de la fonctionnalité tactile de Windows 8 pour donner vie aux jeux personnalisés issus d'Electronic Arts et d'Ubisoft d'une manière encore jamais vue par les joueurs. L'Horizon peut également se transformer facilement en ordinateur de bureau hautement performant de 27 pouces afin de prendre en charge toutes les tâches de productivité que les utilisateurs ont besoin d'accomplir.

À l'occasion du Salon international de l'électronique grand public 2013 cette semaine, Lenovo a également présenté aujourd'hui un grand ordinateur à tablette à écran large de 39 pouces, dont le nom de code est « Gamma ». Tandis que la conception n'en est qu'à ses débuts, le Gamma illustre les expériences exceptionnelles de divertissement multi-utilisateur qu'un tel grand écran peut offrir et il laisse présager la voie sur laquelle Lenovo s'engage pour l'avenir en matière d'informatique sur ordinateur à tablette.

« Nous avons été les témoins de changements technologiques à travers les quatre écrans, depuis l'ordinateur de bureau à l'ordinateur portable, en passant par la tablette et le téléphone intelligent, et pourtant, bien que les gens disposent d'une plus grande puissance informatique que jamais auparavant, il y a encore de la place pour des technologies comme Horizon qui rassemblent les gens. L'Horizon transforme l'informatique personnelle en informatique relationnelle avec des expériences partagées et collaboratives entre plusieurs personnes », a déclaré Peter Hortensius, Président du groupe de produits chez Lenovo. « Aujourd'hui beaucoup de gens peuvent profiter de photos, de musiques et de vidéos différentes sur un même écran et ils peuvent jouer à des jeux avec nos accessoires spéciaux qui mêlent l'interaction physique et numérique. L'Horizon reflète notre engagement pour fournir les produits innovants qui définissent l'ère des 'PC Plus' ».

Un ordinateur sur tablette pour la maison

L'Horizon libère le potentiel de Windows 8 et donne vie aux jeux multi-joueur avec son écran géant, ses graphiques dynamiques et ses fonctions tactiles à 10 doigts. Il est fourni avec un ensemble spécial d'accessoires, notamment un dé électronique et quatre manettes et gâches pour offrir une expérience de jeux numériques totalement nouvelle qui allie l'accessoire de jeux physiques à l'action à l'écran. Pour le joueur, l'action est partiellement physique, partiellement numérique - une activité que Lenovo qualifie de « phygital » ('phymérique').

L'ordinateur Horizon inclut le Lenovo App Shop, une boutique d'applications dédiée conçue par Intel AppUp, qui permet aux utilisateurs d'accéder à plus de 5 000 applications de divertissement multi-utilisateur. L'Horizon est également fourni avec un accès exclusif ou un ensemble d'applications de jeu et éducationnelles préchargées issues de fournisseurs leaders dans l'industrie, notamment Electronic Arts, FableVision, Open Labs, Ubisoft, FilmOn TV et des centaines de jeux et d'applications de premier plan issus de BlueStacks pour que les joueurs de tous âges puissent :

  • Devenir des magnats de l'immobilier dans une version moderne du jeu classique MONOPOLY
  • Manœuvrer la manette Lenovo personnalisée de façon unique pour FishingJoy et Raiding Company
  • Découvrir, télécharger et exécuter les applications pour téléphone et tablette les plus populaires sur l'ordinateur Horizon grâce à BlueStacks
  • Lancer des défis à leurs amis et leurs familles pour atteindre la ligne d'arrivée dans le jeu Draw Race 2 HD
  • Rivaliser pour devenir des vedettes et se voir couronnés King of the Opera
  • Composer des musiques et des chansons comme le font les artistes primés aux récompenses Grammy avec Stagelight
  • Accéder à plus de 120 chaînes télévisées sur Internet avec FilmOn TV
  • Peindre et colorier avec l'application Paint, Color Corner ou participer à des concours dans Lenovo Best Guess

Avec le système d'articulations intelligent de l'Horizon, les utilisateurs peuvent facilement le poser à plat et, en ce faisant, l'interface multi-utilisateur (IU) et tactile multipoint Lenovo Aura s'active automatiquement. Cette IU simple permet aux familles de jouer, d'apprendre ou de profiter d'un contenu multimédia sur un seul écran. Aura offre également une excellent moyen de lancer des applications de jeux et éducationnelles préchargées ou d'en télécharger des nouvelles depuis la boutique d'applications en ligne.

Par ailleurs, l'Horizon fonctionne parfaitement en tant que principal ordinateur de bureau familial pour travailler et jouer. Son écran rétro-éclairé impressionnant est visible depuis pratiquement n'importe quel angle et ses graphiques NVIDIA GeForce confèrent au contenu un aspect très attractif avec une lecture vidéo fluide et parfaitement intégrée, des graphiques aux couleurs éclatantes et un système sonore Dolby Home Theatre® v4 captivant. Pour prendre en charge une telle performance de commandes, l'Horizon est équipé de processeurs Intel® Core™ i7.

En option, l'Horizon propose une tablette multimode amovible et compacte. Cette tablette réglable permet aux utilisateurs de changer l'angle et la hauteur de l'ordinateur, depuis une position à plat à une position relevée similaire à un montage mural à 90 degrés. Lenovo offre un vaste éventail de services de protection pour l'ordinateur Horizon, notamment des mises à niveaux de garantie sur place pour des réparations au domicile ou dans l'entreprise du propriétaire et jusqu'à trois ans de couverture de garantie. En outre, les techniciens experts du service d'assistance Lenovo Premium Support sont disponibles selon les besoins avec une assistance pratique par téléphone ou session distante depuis le confort de la maison.

Tarifs et disponibilité1

L'ordinateur IdeaCentre Horizon sera disponible au début de l'été à travers les partenaires commerciaux de Lenovo et www.lenovo.com. Les prix démarrent à environ 1 699 $.

Pour accéder aux dernières nouvelles de Lenovo, abonnez-vous aux fils d'information RSS de Lenovo ou suivez Lenovo sur Twitter et Facebook.

À propos de Lenovo

Lenovo (HKSE : 0992)(PINK SHEETS : LNVGY) est une société de technologie personnelle de 30 milliards de dollars US – et l'un des deux plus grands fabricants d'ordinateurs au monde, desservant ses clients dans plus de 160 pays. Dédiées au développement d'ordinateurs et d'appareils Internet mobiles de conception exceptionnelle, les activités de Lenovo s'appuient sur l'innovation de produits, une chaîne logistique internationale hautement efficace et une exécution stratégique solide. Formée suite à l'acquisition des PC d'IBM par le groupe Lenovo, la société développe, fabrique et commercialise des produits et services technologiques fiables, de haute qualité, sûrs et simples à utiliser. Ses lignes de produits incluent les ordinateurs commerciaux légendaires de marque Think et les ordinateurs grand public de marque Idea, ainsi que des serveurs, des postes de travail et une famille d'appareils Internet mobiles, notamment des tablettes et des téléphones intelligents. Lenovo possède des centres de recherche majeurs à Yamato au Japon ; Beijing, Shanghai et Shenzhen en Chine ; et Raleigh en Caroline du Nord aux États-Unis. Pour des informations complémentaires, visitez www.lenovo.com.

1Les prix sont hors taxes et n'incluent pas les frais d'expédition et ils sont sous réserve de changement sans préavis et de conditions générales spécifiques. Les prix des revendeurs peuvent varier. Les prix n'incluent pas toutes les fonctions annoncées. Toutes les offres sont sous réserve de disponibilité. Lenovo se réserve le droit de modifier ses offres et spécifications de produits à tout moment sans préavis.

Fiche de citations

« Les jeux et applications mobiles qui ont des millions de téléchargements sont désormais disponibles à l'échelle internationale sur les ordinateurs Lenovo, notamment l'ordinateur Horizon », a indiqué Apu Kumar, Vice-président directeur des ventes et de la prospection de clientèle chez BlueStacks. « Notre alliance stratégique avec Lenovo permet à ses utilisateurs finaux d'associer leurs téléphones intelligents et tablettes à leurs ordinateurs Lenovo et d'accéder et pleinement aux mêmes contenus, applications et services exceptionnels et d'en profiter à travers leurs appareils Lenovo ».

« Electronic Arts est ravie de travailler avec Lenovo pour donner vie à MONOPOLY sur l'ordinateur IdeaCentre Horizon », a déclaré Glenn Roland, Vice-président des nouvelles plateformes et des équipementiers chez Electronic Arts. « Les capacités uniques de l'équipement nous permettent de réinventer les jeux sur tablette pour un nouveau groupe de consommateurs et de transformer nos applications en expériences de jeux sur tablette amusantes et familiales ».

« Les gens veulent une expérience plus collaborative avec leur technologie et c'est exactement ce que leur offre Lenovo avec son ordinateur Horizon équipé de processeurs Intel », a dit Kirk Skaugen, Vice-président d'entreprise et directeur général du groupe PC client chez Intel Corporation. « Nous sommes enthousiasmés par l'innovation sans précédent qui se produit à travers tous les secteurs de l'informatique, qui ouvrent la porte sur de nouvelles expériences et utilisations ».

« La mission de FableVision consiste à inspirer la créativité et l'expression de la personnalité aux enfants, petits et grands, du monde entier », a déclaré Peter H. Reynolds, fondateur de FableVision, promoteur de créativité et meilleur auteur et illustrateur de livres pour enfants pour le New York Times. « L'ordinateur Horizon à grand écran tactile de Lenovo libérera le potentiel d'Animation-ish en mettant les outils de création entre les mains des gens à travers le monde pour qu'ils puissent, pour la première fois, transformer de façon collaborative des dessins en animations, en quelques minutes seulement ».

« Nous sommes très heureux de voir Lenovo continuer à mener l'innovation et la créativité dans ses nouvelles conceptions matérielles », a indiqué Chris Cocks, Directeur général des services internationaux d'ingénierie d'équipementier chez Microsoft. « Avec l'affichage de 27 pouces, l'IU tactile, la batterie intégrée et les nouvelles capacités dans Windows 8, l'ordinateur Horizon permet tout un éventail de cas de figure informatiques, depuis la productivité des ordinateurs à la connectivité sociale, en passant par les jeux familiaux ».

« Nous sommes ravis que Lenovo ait sélectionné Stagelight en tant que plateforme de création musicale pour l'ordinateur Horizon », a confié Cliff Mountain, Directeur général chez OpenLabs. Notre logiciel simple de création de musique combiné à l'écran large tactile de l'Horizon permet aux musiciens de tous âges de se consacrer à leur musique. En tant que parent de quatre enfants, je suis très heureux de voir un appareil conçu pour une utilisation familiale.

« Ensemble nous ouvrons de nouvelles possibilités en offrant la collection de jeux hilarants d'Ubisoft sur les ordinateurs Horizon de Lenovo et le système d'exploitation Windows 8 », a indiqué Carrie Tice, Directrice principale des ventes et partenariats stratégiques chez Ubisoft. « L'Horizon vous permet de jouer à des jeux de façon appropriée – beaucoup de gens utilisant les fonctions tactiles sur un écran géant ».

Le texte du communiqué issu d’une traduction ne doit d’aucune manière être considéré comme officiel. La seule version du communiqué qui fasse foi est celle du communiqué dans sa langue d’origine. La traduction devra toujours être confrontée au texte source, qui fera jurisprudence.

More Stories By Business Wire

Copyright © 2009 Business Wire. All rights reserved. Republication or redistribution of Business Wire content is expressly prohibited without the prior written consent of Business Wire. Business Wire shall not be liable for any errors or delays in the content, or for any actions taken in reliance thereon.

@ThingsExpo Stories
The true value of the Internet of Things (IoT) lies not just in the data, but through the services that protect the data, perform the analysis and present findings in a usable way. With many IoT elements rooted in traditional IT components, Big Data and IoT isn’t just a play for enterprise. In fact, the IoT presents SMBs with the prospect of launching entirely new activities and exploring innovative areas. CompTIA research identifies several areas where IoT is expected to have the greatest impact.
Wearable devices have come of age. The primary applications of wearables so far have been "the Quantified Self" or the tracking of one's fitness and health status. We propose the evolution of wearables into social and emotional communication devices. Our BE(tm) sensor uses light to visualize the skin conductance response. Our sensors are very inexpensive and can be massively distributed to audiences or groups of any size, in order to gauge reactions to performances, video, or any kind of presentation. In her session at @ThingsExpo, Jocelyn Scheirer, CEO & Founder of Bionolux, will discuss ho...
Cloud data governance was previously an avoided function when cloud deployments were relatively small. With the rapid adoption in public cloud – both rogue and sanctioned, it’s not uncommon to find regulated data dumped into public cloud and unprotected. This is why enterprises and cloud providers alike need to embrace a cloud data governance function and map policies, processes and technology controls accordingly. In her session at 15th Cloud Expo, Evelyn de Souza, Data Privacy and Compliance Strategy Leader at Cisco Systems, will focus on how to set up a cloud data governance program and s...
The Workspace-as-a-Service (WaaS) market will grow to $6.4B by 2018. In his session at 16th Cloud Expo, Seth Bostock, CEO of IndependenceIT, will begin by walking the audience through the evolution of Workspace as-a-Service, where it is now vs. where it going. To look beyond the desktop we must understand exactly what WaaS is, who the users are, and where it is going in the future. IT departments, ISVs and service providers must look to workflow and automation capabilities to adapt to growing demand and the rapidly changing workspace model.
As organizations shift toward IT-as-a-service models, the need for managing and protecting data residing across physical, virtual, and now cloud environments grows with it. CommVault can ensure protection &E-Discovery of your data – whether in a private cloud, a Service Provider delivered public cloud, or a hybrid cloud environment – across the heterogeneous enterprise. In his session at 16th Cloud Expo, Randy De Meno, Chief Technologist - Windows Products and Microsoft Partnerships, will discuss how to cut costs, scale easily, and unleash insight with CommVault Simpana software, the only si...
Hadoop as a Service (as offered by handful of niche vendors now) is a cloud computing solution that makes medium and large-scale data processing accessible, easy, fast and inexpensive. In his session at Big Data Expo, Kumar Ramamurthy, Vice President and Chief Technologist, EIM & Big Data, at Virtusa, will discuss how this is achieved by eliminating the operational challenges of running Hadoop, so one can focus on business growth. The fragmented Hadoop distribution world and various PaaS solutions that provide a Hadoop flavor either make choices for customers very flexible in the name of opti...
Containers and microservices have become topics of intense interest throughout the cloud developer and enterprise IT communities. Accordingly, attendees at the upcoming 16th Cloud Expo at the Javits Center in New York June 9-11 will find fresh new content in a new track called PaaS | Containers & Microservices Containers are not being considered for the first time by the cloud community, but a current era of re-consideration has pushed them to the top of the cloud agenda. With the launch of Docker's initial release in March of 2013, interest was revved up several notches. Then late last...
Roberto Medrano, Executive Vice President at SOA Software, had reached 30,000 page views on his home page - http://RobertoMedrano.SYS-CON.com/ - on the SYS-CON family of online magazines, which includes Cloud Computing Journal, Internet of Things Journal, Big Data Journal, and SOA World Magazine. He is a recognized executive in the information technology fields of SOA, internet security, governance, and compliance. He has extensive experience with both start-ups and large companies, having been involved at the beginning of four IT industries: EDA, Open Systems, Computer Security and now SOA.
HP and Aruba Networks on Monday announced a definitive agreement for HP to acquire Aruba, a provider of next-generation network access solutions for the mobile enterprise, for $24.67 per share in cash. The equity value of the transaction is approximately $3.0 billion, and net of cash and debt approximately $2.7 billion. Both companies' boards of directors have approved the deal. "Enterprises are facing a mobile-first world and are looking for solutions that help them transition legacy investments to the new style of IT," said Meg Whitman, Chairman, President and Chief Executive Officer of HP...
The industrial software market has treated data with the mentality of “collect everything now, worry about how to use it later.” We now find ourselves buried in data, with the pervasive connectivity of the (Industrial) Internet of Things only piling on more numbers. There’s too much data and not enough information. In his session at @ThingsExpo, Bob Gates, Global Marketing Director, GE’s Intelligent Platforms business, to discuss how realizing the power of IoT, software developers are now focused on understanding how industrial data can create intelligence for industrial operations. Imagine ...
Operational Hadoop and the Lambda Architecture for Streaming Data Apache Hadoop is emerging as a distributed platform for handling large and fast incoming streams of data. Predictive maintenance, supply chain optimization, and Internet-of-Things analysis are examples where Hadoop provides the scalable storage, processing, and analytics platform to gain meaningful insights from granular data that is typically only valuable from a large-scale, aggregate view. One architecture useful for capturing and analyzing streaming data is the Lambda Architecture, representing a model of how to analyze rea...
SYS-CON Events announced today that Vitria Technology, Inc. will exhibit at SYS-CON’s @ThingsExpo, which will take place on June 9-11, 2015, at the Javits Center in New York City, NY. Vitria will showcase the company’s new IoT Analytics Platform through live demonstrations at booth #330. Vitria’s IoT Analytics Platform, fully integrated and powered by an operational intelligence engine, enables customers to rapidly build and operationalize advanced analytics to deliver timely business outcomes for use cases across the industrial, enterprise, and consumer segments.
The explosion of connected devices / sensors is creating an ever-expanding set of new and valuable data. In parallel the emerging capability of Big Data technologies to store, access, analyze, and react to this data is producing changes in business models under the umbrella of the Internet of Things (IoT). In particular within the Insurance industry, IoT appears positioned to enable deep changes by altering relationships between insurers, distributors, and the insured. In his session at @ThingsExpo, Michael Sick, a Senior Manager and Big Data Architect within Ernst and Young's Financial Servi...
SYS-CON Events announced today that Open Data Centers (ODC), a carrier-neutral colocation provider, will exhibit at SYS-CON's 16th International Cloud Expo®, which will take place June 9-11, 2015, at the Javits Center in New York City, NY. Open Data Centers is a carrier-neutral data center operator in New Jersey and New York City offering alternative connectivity options for carriers, service providers and enterprise customers.
The explosion of connected devices / sensors is creating an ever-expanding set of new and valuable data. In parallel the emerging capability of Big Data technologies to store, access, analyze, and react to this data is producing changes in business models under the umbrella of the Internet of Things (IoT). In particular within the Insurance industry, IoT appears positioned to enable deep changes by altering relationships between insurers, distributors, and the insured. In his session at @ThingsExpo, Michael Sick, a Senior Manager and Big Data Architect within Ernst and Young's Financial Servi...
PubNub on Monday has announced that it is partnering with IBM to bring its sophisticated real-time data streaming and messaging capabilities to Bluemix, IBM’s cloud development platform. “Today’s app and connected devices require an always-on connection, but building a secure, scalable solution from the ground up is time consuming, resource intensive, and error-prone,” said Todd Greene, CEO of PubNub. “PubNub enables web, mobile and IoT developers building apps on IBM Bluemix to quickly add scalable realtime functionality with minimal effort and cost.”
Sensor-enabled things are becoming more commonplace, precursors to a larger and more complex framework that most consider the ultimate promise of the IoT: things connecting, interacting, sharing, storing, and over time perhaps learning and predicting based on habits, behaviors, location, preferences, purchases and more. In his session at @ThingsExpo, Tom Wesselman, Director of Communications Ecosystem Architecture at Plantronics, will examine the still nascent IoT as it is coalescing, including what it is today, what it might ultimately be, the role of wearable tech, and technology gaps stil...
In the consumer IoT, everything is new, and the IT world of bits and bytes holds sway. But industrial and commercial realms encompass operational technology (OT) that has been around for 25 or 50 years. This grittier, pre-IP, more hands-on world has much to gain from Industrial IoT (IIoT) applications and principles. But adding sensors and wireless connectivity won’t work in environments that demand unwavering reliability and performance. In his session at @ThingsExpo, Ron Sege, CEO of Echelon, will discuss how as enterprise IT embraces other IoT-related technology trends, enterprises with i...
When it comes to the Internet of Things, hooking up will get you only so far. If you want customers to commit, you need to go beyond simply connecting products. You need to use the devices themselves to transform how you engage with every customer and how you manage the entire product lifecycle. In his session at @ThingsExpo, Sean Lorenz, Technical Product Manager for Xively at LogMeIn, will show how “product relationship management” can help you leverage your connected devices and the data they generate about customer usage and product performance to deliver extremely compelling and reliabl...
The Internet of Things (IoT) is causing data centers to become radically decentralized and atomized within a new paradigm known as “fog computing.” To support IoT applications, such as connected cars and smart grids, data centers' core functions will be decentralized out to the network's edges and endpoints (aka “fogs”). As this trend takes hold, Big Data analytics platforms will focus on high-volume log analysis (aka “logs”) and rely heavily on cognitive-computing algorithms (aka “cogs”) to make sense of it all.