Welcome!

Websphere Authors: Carmen Gonzalez, Yeshim Deniz, Elizabeth White, Sanjeev Sharma, Liz McMillan

News Feed Item

Lenovo é Pioneira em "Computação Interpessoal" com o Primeiro Computador de Mesa da Empresa

Lenovo (HKSE: 0992)(PINK SHEETS: LNVGY) anunciou hoje o IdeaCentre Horizon Table PC, o primeiro dispositivo de "computador interpessoal" multiusuário, multitoque e multimodo da empresa para uso doméstico, que permite aos usuários transformar a sua experiência de computação pessoal em uma experiência de computação compartilhada.

The Lenovo IdeaCentre Horizon Table PC is a 27 inch multi-user, multi-touch, multi-mode device for t ...

The Lenovo IdeaCentre Horizon Table PC is a 27 inch multi-user, multi-touch, multi-mode device for the home. Horizon allows two or more people to use the screen at the same time, supports interactive physical gaming accessories and is designed for touch screen game-play among several players. (Photo: Business Wire)

Como um Computador de Mesa (Table PC), o Horizon pode ficar repousado de forma plana em qualquer superfície, permite que duas ou mais pessoas usem a tela ao mesmo tempo, suporta acessórios de jogos físicos interativos e é projetado para jogos com tela touch screen entre vários jogadores. O Horizon aproveita a funcionalidade touch do Windows 8 para trazer jogos personalizados da Electronic Arts e Ubisoft para a vida de uma maneira que os jogadores nunca viram antes. O Horizon também pode facilmente se transformar em um desktop de alto desempenho de 27 polegadas para lidar com qualquer produtividade que os usuários de tarefas precisam executar.

Na International Consumer Electronics Show de 2013 esta semana, a Lenovo também demonstrou hoje um grande computador de mesa tela plana de 39 polegadas, de codinome "Gamma". Embora ainda esteja em um conceito inicial, o Gamma ilustra as espetaculares experiências de entretenimento multiusuário como uma tela grande pode proporcionar e é indicativo do rumo futuro da Lenovo em computação de computador de mesa.

"Nós observamos mudanças tecnológicas nas quatro telas, desde o desktop até o laptop tablet e smartphone, e, no entanto, embora as pessoas tenham mais poder de computação do que nunca antes, ainda há espaço para tecnologias como a do Horizon, que reúne as pessoas. O Horizon transforma a computação pessoal em computação interpessoal, com experiências colaborativas e compartilhadas entre várias pessoas", disse Peter Hortensius, Presidente, Grupo de Produtos, Lenovo. "Agora muitas pessoas podem desfrutar de diferentes fotos, música e vídeo na mesma tela, e eles podem jogar com os nossos acessórios especiais que misturam interação física e interação digital. O Horizon reflete nosso compromisso de oferecer produtos inovadores que definem a era PC Plus".

Um Computador de Mesa para Uso Doméstico

O Horizon amplia o poder do Windows 8 e traz jogos de múltiplos jogadores para o mundo real, com sua tela gigantesca, elementos gráficos dinâmicos e tela de toque para 10 dedos. Ele vem com um conjunto especial de acessórios, incluindo um dado eletrônico e quatro joysticks e strikers para oferecer uma experiência de jogo digital completamente nova, que combina o acessório do jogo físico com a ação na tela. Para o jogador, a ação é parcialmente física e parcialmente digital - uma atividade que a Lenovo se refere como "phygital".

O Horizon Table PC inclui o Lenovo App Shop, uma loja de aplicativos dedicada suportada pelo Intel AppUp, proporcionando aos usuários acesso a mais de 5.000 apps de entretenimento multiusuário. O Horizon também vem com acesso exclusivo ou pacote de jogos e aplicativos educacionais pré-carregados dos principais fornecedores da indústria, incluindo a Electronic Arts, FableVision, Open Labs, Ubisoft, FilmOn TV e centenas dos principais jogos e aplicativos da BlueStacks para que os jogadores de todas as idades possam:

  • Tornar-se um magnata do mercado imobiliário em uma visão moderna no clássico jogo MONOPOLY
  • Manobrar o joystick Lenovo exclusivamente personalizado para FishingJoy e Raiding Company
  • Descobrir, baixar e executar aplicativos mais populares para tablet e telefone no Horizon Table PC suportado pela BlueStacks
  • Desafiar seus amigos e familiares a correrem até a linha de chegada em Draw Race 2 HD
  • Disputar para pegar o refletor e ser coroado Rei da Ópera
  • Criar músicas e canções como os premiados artistas do Grammy fazem com o Stagelight
  • Acessar mais de 120 canais de TV transmitidos no FilmOn TV
  • Curtir pintar e colorir no aplicativo Paint, Color Corner ou jogar os jogos de competição no Lenovo Best Guess

Com o sistema de dobradiça inteligente do Horizon, os usuários podem facilmente colocá-lo de forma plana e, ao fazer isso, a interface (UI) de multiusuário e multitoque Lenovo Aura será ativada automaticamente. Esta interface simples permite que as famílias brinquem, aprendam ou desfrutem de conteúdo multimídia juntos em uma tela. A Aura também serve como uma ótima maneira de lançar aplicativos educacionais ou de jogos pré-carregados ou baixar novos aplicativos a partir da loja de aplicativos online.

Além disso, o Horizon tem um ótimo desempenho como um desktop principal all-in-one da família para trabalho e lazer. Sua grande e impressionante tela retroiluminada pode ser vista a partir de praticamente qualquer ângulo e seus elementos gráficos NVIDIA GeForce fazem com que o conteúdo pareça lindo com a reprodução de vídeo suave e perfeita, elementos gráficos de arregalar os olhos e áudio Dolby Home Theater® v4 que faz o coração palpitar. Para suportar tal desempenho de comando, o Horizon é suportado pelos processadores Intel® Core™ i7.

Como opção, o Horizon oferece uma Mesa Multimodo Horizon móvel e que oferece economia de espaço. Esta mesa ajustável permite aos usuários mudar o ângulo e a posição da altura do computador de mesa, da posição plana para a posição vertical, como se estivesse montado na parede a 90 graus. A Lenovo oferece uma variedade de serviços de proteção para o Horizon Table PC, incluindo atualizações da In-Home Warranty para a prestação de serviços na casa ou na empresa do proprietário e até três anos de cobertura da garantia. Além disso, os técnicos especializados do Suporte Premium da Lenovo estão disponíveis quando necessário, com suporte conveniente pelo telefone ou através de sessão remota do conforto de casa.

Preço e Disponibilidade 1

O IdeaCentre Horizon Table PC estará disponível no início do verão através dos parceiros de negócios da Lenovo e no site www.lenovo.com. Preços a partir de aproximadamente US$1.699.

Para obter as últimas notícias da Lenovo, assine Lenovo RSS feeds ou siga a Lenovo no Twitter e no Facebook.

Sobre a Lenovo

A Lenovo (HKSE: 0992) (Pink Sheets: LNVGY) é uma empresa de tecnologia pessoal avaliada em US$ 30 bilhões - e uma das duas maiores fabricantes de computadores do mundo, atendendo clientes em mais de 160 países. Dedicada à construção de computadores excepcionalmente projetados e dispositivos de internet móvel, os negócios da Lenovo se baseiam na inovação dos produtos, uma cadeia de suprimento global altamente eficiente e uma forte execução estratégica. Formada pela aquisição da Divisão de Computação Pessoal da IBM pelo Lenovo Group, a empresa desenvolve, fabrica e comercializa serviços e produtos tecnológicos confiáveis, de alta qualidade, seguros e fáceis de usar. Suas linhas de produtos incluem os lendários computadores comerciais da marca Think e os computadores para consumo da marca Idea, assim como servidores, workstations e uma família de dispositivos de internet móvel, incluindo tablets e smartphones. A Lenovo tem importantes centros de pesquisa em Yamato, Japão; Pequim, Xangai e Shenzhen, na China; e Raleigh, na Carolina do Norte. Para outras informações, acesse www.lenovo.com.

1Os preços não incluem impostos ou expedição e estão sujeitos a alterações sem aviso prévio e estão vinculados a termos e condições específicos. Os preços de revendedores podem variar. O preço não inclui todos os recursos anunciados. Todos os produtos estão sujeitos à disponibilidade. A Lenovo se reserva o direito de alterar as especificações e ofertas de produtos a qualquer tempo, sem aviso prévio.

Ficha de Cotação

"Os jogos e aplicativos para celulares que têm milhões de downloads agora já estão globalmente disponíveis nos computadores da Lenovo, incluindo o Horizon Table PC", disse Apu Kumar, Vice-Presidente Sênior de Vendas e Desenvolvimento de negócios da BlueStacks. "Nossa aliança estratégica com a Lenovo permite que seus usuários finais combinem seus smartphones e tablets a seus novos computadores Lenovo e acessem perfeitamente e desfrutem do mesmo grande conteúdo, aplicativos e serviços em todos os seus aparelhos Lenovo."

“A Electronic Arts tem o prazer trabalhar com a Lenovo para trazer o MONOPOLY para a vida real no Computador de Mesa IdeaCentre Horizon", disse Glenn Roland, Vice-Presidente de Novas Plataformas e OEM na Electronic Arts. "As capacidades únicas do hardware nos permitem reinventar jogos para tablet para um novo segmento de consumidores e transformar nossos aplicativos em experiência de jogos de mesa favoráveis para a família e diversão."

"As pessoas desejam uma experiência mais colaborativa com a sua tecnologia e é exatamente isso que a Lenovo está oferecendo com seu Horizon Table PC com processador Intel", disse Kirk Skaugen, Vice-Presidente Corporativo, Gerente Geral do grupo de clientes de PC na Intel Corporation. "Estamos entusiasmados com a inovação sem precedentes que está ocorrendo em todos os segmentos de computação, trazendo novas experiências e usos."

"A Missão da FableVision é inspirar a criatividade e autoexpressão em crianças e crianças crescidas ao redor do mundo", disse Peter H. Reynolds, fundador da FableVision, defensor da criatividade e ilustrador e autor do best-seller infantil listado em primeiro lugar no New York Times. "O Horizon Table PC com uma grande tela de toque da Lenovo desencadeará o potencial do Animação-ish, ao colocar as ferramentas de criação nas mãos das pessoas no mundo todo para que elas, pela primeira vez, transformem, de forma colaborativa, desenhos em animações em poucos minutos."

"É emocionante ver a Lenovo continuar a impulsionar a inovação e a criatividade em seus novos projetos de hardware", disse Chris Cocks, Gerente Geral Serviços de Engenharia OEM Mundial, Microsoft. "Com o visor de 27 polegadas, interface Touch, bateria integrada e novos recursos no Windows 8, o Horizon Table PC permite uma série de cenários de computação, desde produtividade do computador até conectividade social e jogos em família".

"Estamos satisfeitos pela Lenovo ter selecionado a Stagelight como a plataforma de criação de música para o Horizon Table PC", disse Cliff Mountain, Diretor-Presidente, OpenLabs. Nosso software de criação de música de fácil uso, combinado com a grande tela touch screen do Horizon, permite que os músicos de todas as idades obtenham suas músicas. Como pai de quatro filhos, é muito bom ver um dispositivo desenvolvido para uso familiar.

"Juntos, estamos abrindo novos caminhos ao levar a coleção da Ubisoft de jogos empolgantes para o Horizon Table PC da Lenovo e o sistema operacional Windows 8", disse Carrie Tice, Diretor Sênior de Vendas e Parcerias Estratégicas, Ubisoft. "O Horizon permite que você jogue os jogos da forma como eles foram concebidos para serem jogados -. muitas pessoas usando o toque em uma tela de grandes dimensões".

O texto no idioma original deste anúncio é a versão oficial autorizada. As traduções são fornecidas apenas como uma facilidade e devem se referir ao texto no idioma original, que é a única versão do texto que tem efeito legal.

More Stories By Business Wire

Copyright © 2009 Business Wire. All rights reserved. Republication or redistribution of Business Wire content is expressly prohibited without the prior written consent of Business Wire. Business Wire shall not be liable for any errors or delays in the content, or for any actions taken in reliance thereon.

@ThingsExpo Stories
We are reaching the end of the beginning with WebRTC, and real systems using this technology have begun to appear. One challenge that faces every WebRTC deployment (in some form or another) is identity management. For example, if you have an existing service – possibly built on a variety of different PaaS/SaaS offerings – and you want to add real-time communications you are faced with a challenge relating to user management, authentication, authorization, and validation. Service providers will want to use their existing identities, but these will have credentials already that are (hopefully) i...
"Matrix is an ambitious open standard and implementation that's set up to break down the fragmentation problems that exist in IP messaging and VoIP communication," explained John Woolf, Technical Evangelist at Matrix, in this SYS-CON.tv interview at @ThingsExpo, held Nov 4–6, 2014, at the Santa Clara Convention Center in Santa Clara, CA.
Connected devices and the Internet of Things are getting significant momentum in 2014. In his session at Internet of @ThingsExpo, Jim Hunter, Chief Scientist & Technology Evangelist at Greenwave Systems, examined three key elements that together will drive mass adoption of the IoT before the end of 2015. The first element is the recent advent of robust open source protocols (like AllJoyn and WebRTC) that facilitate M2M communication. The second is broad availability of flexible, cost-effective storage designed to handle the massive surge in back-end data in a world where timely analytics is e...
How do APIs and IoT relate? The answer is not as simple as merely adding an API on top of a dumb device, but rather about understanding the architectural patterns for implementing an IoT fabric. There are typically two or three trends: Exposing the device to a management framework Exposing that management framework to a business centric logic Exposing that business layer and data to end users. This last trend is the IoT stack, which involves a new shift in the separation of what stuff happens, where data lives and where the interface lies. For instance, it's a mix of architectural styles ...
The Internet of Things will put IT to its ultimate test by creating infinite new opportunities to digitize products and services, generate and analyze new data to improve customer satisfaction, and discover new ways to gain a competitive advantage across nearly every industry. In order to help corporate business units to capitalize on the rapidly evolving IoT opportunities, IT must stand up to a new set of challenges. In his session at @ThingsExpo, Jeff Kaplan, Managing Director of THINKstrategies, will examine why IT must finally fulfill its role in support of its SBUs or face a new round of...
Cultural, regulatory, environmental, political and economic (CREPE) conditions over the past decade are creating cross-industry solution spaces that require processes and technologies from both the Internet of Things (IoT), and Data Management and Analytics (DMA). These solution spaces are evolving into Sensor Analytics Ecosystems (SAE) that represent significant new opportunities for organizations of all types. Public Utilities throughout the world, providing electricity, natural gas and water, are pursuing SmartGrid initiatives that represent one of the more mature examples of SAE. We have s...
The Internet of Things will greatly expand the opportunities for data collection and new business models driven off of that data. In her session at @ThingsExpo, Esmeralda Swartz, CMO of MetraTech, discussed how for this to be effective you not only need to have infrastructure and operational models capable of utilizing this new phenomenon, but increasingly service providers will need to convince a skeptical public to participate. Get ready to show them the money!
One of the biggest challenges when developing connected devices is identifying user value and delivering it through successful user experiences. In his session at Internet of @ThingsExpo, Mike Kuniavsky, Principal Scientist, Innovation Services at PARC, described an IoT-specific approach to user experience design that combines approaches from interaction design, industrial design and service design to create experiences that go beyond simple connected gadgets to create lasting, multi-device experiences grounded in people's real needs and desires.
P2P RTC will impact the landscape of communications, shifting from traditional telephony style communications models to OTT (Over-The-Top) cloud assisted & PaaS (Platform as a Service) communication services. The P2P shift will impact many areas of our lives, from mobile communication, human interactive web services, RTC and telephony infrastructure, user federation, security and privacy implications, business costs, and scalability. In his session at @ThingsExpo, Robin Raymond, Chief Architect at Hookflash, will walk through the shifting landscape of traditional telephone and voice services ...
Scott Jenson leads a project called The Physical Web within the Chrome team at Google. Project members are working to take the scalability and openness of the web and use it to talk to the exponentially exploding range of smart devices. Nearly every company today working on the IoT comes up with the same basic solution: use my server and you'll be fine. But if we really believe there will be trillions of these devices, that just can't scale. We need a system that is open a scalable and by using the URL as a basic building block, we open this up and get the same resilience that the web enjoys.
The Internet of Things is tied together with a thin strand that is known as time. Coincidentally, at the core of nearly all data analytics is a timestamp. When working with time series data there are a few core principles that everyone should consider, especially across datasets where time is the common boundary. In his session at Internet of @ThingsExpo, Jim Scott, Director of Enterprise Strategy & Architecture at MapR Technologies, discussed single-value, geo-spatial, and log time series data. By focusing on enterprise applications and the data center, he will use OpenTSDB as an example t...
The Domain Name Service (DNS) is one of the most important components in networking infrastructure, enabling users and services to access applications by translating URLs (names) into IP addresses (numbers). Because every icon and URL and all embedded content on a website requires a DNS lookup loading complex sites necessitates hundreds of DNS queries. In addition, as more internet-enabled ‘Things' get connected, people will rely on DNS to name and find their fridges, toasters and toilets. According to a recent IDG Research Services Survey this rate of traffic will only grow. What's driving t...
Enthusiasm for the Internet of Things has reached an all-time high. In 2013 alone, venture capitalists spent more than $1 billion dollars investing in the IoT space. With "smart" appliances and devices, IoT covers wearable smart devices, cloud services to hardware companies. Nest, a Google company, detects temperatures inside homes and automatically adjusts it by tracking its user's habit. These technologies are quickly developing and with it come challenges such as bridging infrastructure gaps, abiding by privacy concerns and making the concept a reality. These challenges can't be addressed w...
Explosive growth in connected devices. Enormous amounts of data for collection and analysis. Critical use of data for split-second decision making and actionable information. All three are factors in making the Internet of Things a reality. Yet, any one factor would have an IT organization pondering its infrastructure strategy. How should your organization enhance its IT framework to enable an Internet of Things implementation? In his session at Internet of @ThingsExpo, James Kirkland, Chief Architect for the Internet of Things and Intelligent Systems at Red Hat, described how to revolutioniz...
Bit6 today issued a challenge to the technology community implementing Web Real Time Communication (WebRTC). To leap beyond WebRTC’s significant limitations and fully leverage its underlying value to accelerate innovation, application developers need to consider the entire communications ecosystem.
The definition of IoT is not new, in fact it’s been around for over a decade. What has changed is the public's awareness that the technology we use on a daily basis has caught up on the vision of an always on, always connected world. If you look into the details of what comprises the IoT, you’ll see that it includes everything from cloud computing, Big Data analytics, “Things,” Web communication, applications, network, storage, etc. It is essentially including everything connected online from hardware to software, or as we like to say, it’s an Internet of many different things. The difference ...
Cloud Expo 2014 TV commercials will feature @ThingsExpo, which was launched in June, 2014 at New York City's Javits Center as the largest 'Internet of Things' event in the world.
SYS-CON Events announced today that Windstream, a leading provider of advanced network and cloud communications, has been named “Silver Sponsor” of SYS-CON's 16th International Cloud Expo®, which will take place on June 9–11, 2015, at the Javits Center in New York, NY. Windstream (Nasdaq: WIN), a FORTUNE 500 and S&P 500 company, is a leading provider of advanced network communications, including cloud computing and managed services, to businesses nationwide. The company also offers broadband, phone and digital TV services to consumers primarily in rural areas.
"There is a natural synchronization between the business models, the IoT is there to support ,” explained Brendan O'Brien, Co-founder and Chief Architect of Aria Systems, in this SYS-CON.tv interview at the 15th International Cloud Expo®, held Nov 4–6, 2014, at the Santa Clara Convention Center in Santa Clara, CA.
The major cloud platforms defy a simple, side-by-side analysis. Each of the major IaaS public-cloud platforms offers their own unique strengths and functionality. Options for on-site private cloud are diverse as well, and must be designed and deployed while taking existing legacy architecture and infrastructure into account. Then the reality is that most enterprises are embarking on a hybrid cloud strategy and programs. In this Power Panel at 15th Cloud Expo (http://www.CloudComputingExpo.com), moderated by Ashar Baig, Research Director, Cloud, at Gigaom Research, Nate Gordon, Director of T...